candidati psd

Fondat: 2015, Ion Cilica-Deaconu

ISSN: 2458-097X

ISSN-L: 2458-097X

Cotidian de informare, anchetă și comentarii

luni 11 martie, 2024

Conform celor anunțate de deputatului de Gorj, Mihai Weber, documentația va ajunge săptămâna aceasta spre analiză în Comitetul Economic și Social, organ consultativ al Guvernului și al Parlamentului. Ulterior, Guvernul va aproba în perioada următoare o Hotărâre cu privire la indicatorii tehnico-economici aferenți Drumului Expres Târgu Jiu – Craiova.

„Din discuțiile pe care le-am avut, documentația pentru Drumul Expres Târgu Jiu – Craiova este inclusă în ordinea de zi a ședinței din data de 11 martie a Consiliului Economic și Social. Următoarea etapă va fi aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern. Finanțarea este certă. Se va ajunge în curând la organizarea licitației. Este de amintit că documentația, alături de Studiul de Fezabilitate, a fost avizată recent în Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Conexiunea dintre cele două municipii din Oltenia se va realiza prin:

  • Autostrada Craiova – Filiași (km 0+000 – km 51+503),
  • Drumul expres Filiași – Târgu Jiu (km 51+503 – km 110+100).

Drum de 110 kilometri

Traseul acestui drum de mare viteză este structurat în 6 loturi, cu o lungime totală de 110 kilometri și se va desprinde din Drumul Expres Craiova-Piteşti, din nord-estul Municipiului Craiova, având ca punct final sud-estul Municipiului Târgu Jiu (varianta ocolitoare Târgu Jiu). Traversează:

  • Județul Dolj 47,3 kilometri: Ghercești, Șimnicu de Sus, Craiova, Ișalnița, Almăj, Coțofenii din Față, Brădești, Filiași;
  • Județul Gorj – 62,7 kilometri: Țânțăreni, Turburea, Aninoasa, Săulești, Vladimir, Bărbătești, Jupânești, Târgu Cărbunești, Scoarța, Dănești, Târgu Jiu.  

Valoarea estimată a investițiilor este de 13,9 miliarde lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este prevăzută din fonduri europene nerambursabile, prin cadrul Programului Transport 2021-2027. Proiectul este cuprins în Programul Investițional 2021 – 2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport.

Ionel CILICA-DIACONU





Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.