Mai mulţi specialişti în turism atât din ţară, cât şi din străinătate au venit la Tg – Jiu la Târgu-Jiu pentru a observa, la faţa locului, modul în care judeţul Gorj este promovat de autorităţi.În deschiderea dezbaterii, care a avut loc în Sala Maură a Palatului Administrativ, primarul interimar al municipiului Tg Jiu, AUREL POPESCU declara: Sunt bucuros că orașul nostru este gazda unui eveniment important privind promovarea și dezvoltarea destinațiilor turistice din România. Salut prezența la Târgu Jiu a proprietarilor de hoteluri și pensiuni, organizații non-guvernamentale, precum și a specialiștilor celei mai mari organizații profesionale internaționale a jurnaliștilor de turism – Federația Internațională a Jurnaliștilor și Scriitorilor de Turism (FIJET). Brâncuși prin opera sa de la Târgu Jiu a făcut posibil ca orașul nostru să fie pe podium ca și Moscova. Suntem onorați și conștienți de importanța obținerii acestui mare premiu,Mărul de Aur, în dezvoltarea orașului nostru. Din delegația prezentă în Gorj au făcut parte şi reprezentanți ai comisiei FIJET România, cea care a acordat în 2014 județului nostru, marele premiu Mărul de Aur. Decernarea premiului respectiv a conferit municipiului Târgu-Jiu, titlul de ”Destinaţie Turistică şi Culturală Unicat”. Potrivit lui Adrian Tudor, viceprimarul municipiului Târgu Jiu, autorităţile locale i-au invitat acum în oraşul lui Brâncuşi pe reprezentanţii FIJET România, pentru a găsi împreună cu aceştia soluţii de promovare a destinaţiilor turistice din întreg judeţul.
„Am invitat la Târgu Jiu reprezentanţi din FIJET pentru a discuta despre strategii în turism, pentru a lua contact cu operatorii noştri locali din turism, proprietari de terenuri, pensiuni, hoteluri. Ne bucurăm că au ales să vină la Târgu Jiu cu reprezentanţi din Spania, Slovenia, Bulgaria, Serbia şi Croaţia, oameni care lucrează în acest domeniu, scriu despre turism. Acum au şansa de a scrie despre locurile din Târgu Jiu şi din judeţul Gorj”, a declarat Adrian Tudor. Delegația FIJET a vizitat mai multe locuri pitorești din Gorj (mânăstirea Tismana, Cheile Sohodolului, Hobița, etc). O primă strategie de promovare a destinațiilor turistice din municipiul Târgu-Jiu, dar şi din judeţ, ar reprezenta-o, – în opinia preşedintelui Clubului Presei de Turism FIJET România, ȘTEFAN BACIU, – crearea de pachete turistice, prin intermediul agenţiilor de turism. „Nu trebuie să ne limităm la a duce turiştii să le arătăm o biserică, le dăm să mânânce, le dăm şi un pahar de vin şi asta este tot. Trebuie să inventăm poveşti, asta am văzut şi în ţările apropiate, iar asta vor străinii. Trebuie să-i atragem pe vizitatori să devină parte a acestei poveşti. La Târgu Jiu pot fi create mai multe poveşti frumoase, folosind acest brand Brâncuşi”, a spus Ştefan Baciu. Reprezentantul FIJET în România susţine că nu este pentru prima dată când se află la Târgu-Jiu, acesta considerând municipiul nostru o destinaţie turistică interesantă, având în vedere faptul că aici se află operele marelui sculptor, Constantin Brâncuşi. B.Marius
marți 11 aprilie, 2017