Fondat: 2015, Ion Cilica-Deaconu

ISSN: 2458-097X

ISSN-L: 2458-097X

Cotidian de informare, anchetă și comentarii

marți 6 iulie, 2021

Un protest cu blocarea circulației a avut ieri, 05 iunie, în faţa Consiliului Judeţean Dolj au fost aduse în semn de protest o parte din utilajele firmei care se ocupă de construirea platformelor pentru containere îngropate. Patronul SC European Waste Technology (EWT) SRL, Marius Croitoru a spus că este vorba de un protest spontan deoarece a ajuns la capătul răbdării din cauza autorităţilor.

Acesta arată cu degetul spre reprezentanţii CJ Dolj, spunând că nu este vina lui că s-a întârziat proiectul pentru implementarea Masterplanului pentru deşeuri, ci a autorităţilor. Acestea din urmă nu i-au eliberat la timp toate documentele necesare obţinerii autorizaţiei de construire a platformelor de gunoi, din care motiv contractul s-a tot prelungit, spune reprezentantul EWT.

„De patru ani de zile stăm să ni se elibereze documentele pentru obţinerea autorizaţiilor a DTC şi PT. De patru ani de zile la fiecare prelungire mă mint. Le-am transmis notificare că se vor scumpi containerele, nu i-a interesat. Am demonstrat cu facturi. Am făcut la ANAF două solicitări de consiliere metodologică. Pe 22 iulie trebuie să prelungim contractul şi suntem de fiecare dată ameninţaţi de persoane din Consiliul Judeţean, în loc să depună diligenţa să ducem la bun sfârşit acest proiect. Ei vor să ne scoată pe noi vinovaţi, că nu suntem în stare să încheiem lucrările. I-am dat în judecată, am avut termen azi şi s-a prelungit în septembrie, eu ce să fac să mai prelungesc contractul încă un termen.

Caută motive să rezilieze contractul cu noi şi să ne găsească tot pe noi vinovaţi. Sunt obligat să-mi plătesc angajaţii, nu pot să-i trimit acasă. Licitaţia a fost adjudecată în 2017 cât a trecut de atunci proiectul trebuia terminat în 8 luni, adică în 2018″, spune Marius Croitoru, patronul EWT.

Presiuni asupra constructorului

Reprezentantul firmei constructoare a susţinut că angajaţi din administraţia judeţeană au făcut presiuni asupra sa şi chiar l-au ameninţat ca să-l determine să prelungească contractul. Acesta a mai făcut vorbire despre faptul că îşi susţine tot mai greu angajaţii şi utilajele fiindcă CJ Dolj, beneficiarul contractului îl pune în întârziere cu obţinerea autorizaţiilor, dar şi cu plăţile.

Croitoru a repetat faptul că vina exclusivă pentru care cele 438 de platforme pentru containerele îngropate nu sunt finalizate aparține administrației județene, proiectul fiind derulat în cadrul Masterplanului de deșeuri din Dolj, al Consiliului Județean. El a spus că preţul containerelor a crescut, cost pe care este nevoit să-l suporte din propriul buzunar.

„Acum suntem în pragul de-a prelungi din nou contractul cu CJ Dolj. Ei spun că era previzibil că acest contract se va prelungi. Păi la licitaţie s-a solicitat un termen maxim de implementare de 8 luni şi s-a ajuns la a nu ştiu câta prelungire. Ei vor să le predau aceste platforme parţial şi să nu-mi restituie garanţia. Am cerut ca această garanţie să-mi fie restituită la sfârşitul contractului, dar nu mai târziu de sfârşitul anului. Să nu se mai spună că noi nu finalizăm acest contract. Noi nu suntem lăsaţi să terminăm acest contract,a spus Marius Croitoru.


Acesta a mai adăugat:

Din această cauză am iniţiat această grevă spontană pentru că am ajuns la capătul răbdărilor. Cum să spui că trebuie să ne aşteptăm la o prelungire a contractului, de unde ştiau dumnealor acest lucru. Dacă noi întârziam eram penalizaţi, pe dumnealor cine îi penalizează? Noi stăm cu banii blocaţi, că nu ne plătesc la timp. Am cerut să ni se predea cel puţin 40 de documentaţii lunar. Eu am angajaţi, utilaje pe care trebuie să le întreţin lună de lună.
Mi s-a solicitat şi am fost de acord să predau parţial platformele cu condiţia să nu-mi iau garanţia, dar nimeni nu vrea să menţioneze acest lucru. Ei nici până la sfârşitul anului nu îmi vor tansmite toate locaţiile şi documentele. Ei caută să rezilieze contractul în valoare de 54 de milioane de euro şi să spună ulterior că noi suntem vinovaţi că nu l-am termină, dar autorităţile nu-mi dau documentaţiile. Ei erau obligaţi să-mi dea documentaţiile încă de la început, când îmi dau ordinul de începere a lucrărilor, nu treptat aşa cum au făcut în tot acest timp. Acestea sunt motivele pentru care suntem într-o grevă spontană în faţa CJ Dolj”, a mai spus Marius Croitoru.

Solicitări care încalcă legea

Reprezentanţii CJ Dol, respectiv vicepreşedintele Mihail Neaţul nu au dat prea multe detalii.

 Domnul Croitoru a venit și a stat de vorbă cu noi o oră. Nu aș dori să intrăm prea mult în detalii pentru că există și un proces pe rol. Dânsul are și niște solicitări care, din punct de vedere juridic, încalcă legea și nu avem cum să le onorăm. Dânsul s-a adresat instanței. Așteptăm instanța să decidă. Noi nu avem nimic de ascuns. Fiecare răspunde pentru ceea ce face. Pentru orice încălcare a legii, fiecare cetățean din România trebuie să răspundă. Dacă cineva încalcă legea, răspunde în fața instituțiilor abilitate Noi trebuie să fim atenţi cum cheltuim banul public”, a declarat vicepreședintele Mihail Neațu.

Constructorul vrea să obţină mai mulţi bani de la CJ Dolj

Ulterior prejedintele CJ Dolj, Cosmin Vasile nota pe pagina sa de Facebook:


„Prezența utilajelor SC European Waste Technology în fața Palatului Administrativ reprezintă o încercare de manipulare a opiniei publice și de intimidare a administrației județene.
Reprezentanții companiei profită de pe urma atenției pe care craiovenii o oferă procesului de realizare a platformelor containerelor îngropate și încearcă să ofere o imagine denaturată a relației dintre constructor și Consiliul Județean Dolj. Scopul final al acestui demers îl reprezintă obținerea unor sume mai mari din partea autorității publice pentru lucrările care se desfășoară în acest moment în Craiova.
În realitate, cererea de majorare a valorii lucrărilor se află în instanță, ca urmare a unui demers pe care SC European Waste Technology l-a inițiat împotriva Consiliului Județean Dolj, iar litigiul comercial este în curs de soluționare.

Autoritatea publică nu poate modifica termenii contractului aflat în desfășurare, contract pe care compania constructoare și l-a asumat la momentul semnării, în lipsa unei decizii judecătorești.
Investiția se realizează din fonduri europene obținute în baza unor condiții stricte, de la care autoritatea publică nu se poate abate. Banii publici nu pot fi utilizați discreționar.
Totodată, subliniez faptul că toate compartimentele Consiliului Județean Dolj implicate în desfășurarea acestui proiect au oferit sprijin și au întreprins toate demersurile necesare pentru buna desfășurare a contractului. Specialiștii noștri au întocmit la timp toate documentațiile necesare și au acționat cu celeritate de fiecare dată când au existat solicitări din partea constructorului.

Cosmin Vasile, preşedintele Consiliului Judeţean Dolj
Cosmin Vasile, preşedintele Consiliului Judeţean Dolj

Acțiunea de astăzi este una împotriva legii și a intereselor publice, astfel că așteptăm ca instituțiile abilitate să ia măsuri în consecință”, a postat pe pagina sa de Facebook preşedintele CJ Dolj.

Poliţia a pus capăt protestului și a întocmit dosar penal

În cele din urmă, poliția venită la faţa locului a dispus degajarea străzii. Utilajele au părăsit strada Nicolaescu Plopșor, dar au staţionat pe strada alăturată pentru a lucra la platformele din vecinătatea English Park, blocând aici circulația.
Pe numele patronului SC EWT SRL poliția a întocmit un dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de împiedicarea sau îngreunarea circulaţiei pe drumurile publice.

„În cursul acestei zile, polițiști din cadrul Biroului Rutier Craiova au fost sesizați cu privire la faptul că pe strada Nicolaescu Plopşor, din Craiova, mai multe utilaje blochează circulaţia.
La faţa locului s-au deplasat polițiștii care au stabilit faptul că administratorul unei societăți comerciale ar fi dispus angajaților să blocheze cu utilajele societăţii strada Nicolaescu Plopşor de la intersecţia cu strada Olteț până la intersecția cu strada A I. Cuza.
Poliţiştii Biroului Rutier Craiova au intervenit pentru fluidizarea circulației rutiere, iar ulterior strada a fost
deblocată, circulaţia vehiculelor desfășurându-se în condiții normale.
În cauză, polițiștii au întocmit un dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de împiedicarea sau îngreunarea circulaţiei pe drumurile publice, iar cercetările sunt continuate urmând ca la finalizare să fie propusă soluție prin unitatea de parchet competentă”, se arată într-un comunicat al Biroului Rutier Craiova.

Ionel CILICA-DIACONU





Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.