Fondat: 2015, Ion Cilica-Deaconu

ISSN: 2458-097X

ISSN-L: 2458-097X

Cotidian de informare, anchetă și comentarii

miercuri 18 martie, 2020

Producătorul auto din Craiova a decis oprirea temporară a activității fabricii. Cei peste 6.000 de angajați vor fi trimiși acasă de joi, 19 martie, și până pe 5 aprilie. Prima zi de lucru va fi luni, 6 aprilie, dacă situația nu se schimbă până atunci.

Această imagine are atributul alt gol; numele fișierului este 89941293_237242334079153_5337318174696144896_n.jpg

Sindicaliștii de la Ford au fost anunțați, în cursul zilei de ieri, și aceștia i-au înștiințat pe salariați despre oprirea activității. Potrivit sindicaliștilor, măsurile de oprire a producției au fost luate din cauza situației privind riscurile la care se expun angajații din cauza coronavirusului. Lidera sindicatului reprezentativ de la Ford, Maria Manea, a precizat că toți angajații care vor stă acasă în șomaj tehnic vor primi 78% din salariu. Suma va fi suportată de companie. „Decizia Ford este una bună, în contextul actual. Este în avantajul oamenilor să stea acasă. Mâine (miercuri – n.r.) se va transmite decizia prin care se vor lua toate aceste măsuri de șomaj tehnic. Este mai bine să stea acasă angajații, că să nu se contamineze, eventual“, a spus Maria Manea, lider sindical la Ford. O angajată de la Ford a declarant că toți colegii ei s-au bucurat când au auzit vestea. Ea a spus că într-o fabrică a Ford din Europa s-au descoperit cazuri de coronavirus și că producția a fost oprită, pentru protecția salariaților. Și la Craiova s-a luat decizia tot pentru a-i proteja pe oameni. „Chiar dacă vom fi plătiți cu 78% din salariul de bază, este mult mai bine să stăm acasă, în condițiile în care pandemia a cuprins toată lumea. Chiar m-am speriat de ce este în Italia și Spania. Mai bine stăm acasă“, a spus angajata Ford Craiova. Reprezentanții Ford au lăsat să se înțeleagă că situația s-ar putea prelungi dacă pandemia nu trece prea curând. „Este de așteptat ca suspendarea temporară a producției să dureze câteva săptămâni, în funcție de evoluția acestei pandemii, de restricțiile impuse la nivel național, de constrângerile legate de lucrul cu furnizorii, dar și de nevoile de stoc ale dealerilor. Această măsură este luată în contextul restricțiilor impuse de guvernele naționale în privința transportului și contactelor personale, astfel că vânzările de mașini și componentele sunt afectate la nivelul întregului continent. Pe durata opririi temporare a producției, angajații Ford Craiova se vor afla în șomaj ethnic și beneficiază de o indemnizație de 78% din salariul  de bază, precum și de celelalte drepturi prevăzute de lege pentru astfel de situații“, au spus reprezentanții Ford România. Compania a anunțat că vor mai merge la fabrică doar  un număr redus de angajati, „pentru operațiuni  critice”. Ford nu a menționat ieri dacă printre cei care vor merge la serviciu se numără și ucenici. Oprirea producției în uzina din Craiova aduce mari pierderi companiei.  Fabrica ajunsese să producă o mașină la 67 de secunde. Se poduc la Craiova mini SUV-urile EcoSport și Ford Puma mild-hibrid și motorul de 1.0  litri EcoBoost. Conform estimărilor, analizând datele de pe site-urile autorizate să prezinte vânzările de mașini din Europa, Ford producea la Craiova circa 1.100 de vehicule pe zi. Luând un preț mediu de vânzare de 15.000 de euro pentru fiecare mașină, pierderile Ford într-o singură zi în care producția este sistată se ridică la circa 16,5 milioane de euro. În cele 12 zile lucrătoare în care producția în fabrica din Craiova este oprită, pierderile Ford se ridică la circa 200 de milioane de euro.    

 C.P.





Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.