Fondat: 2015, Ion Cilica-Deaconu

ISSN: 2458-097X

ISSN-L: 2458-097X

Cotidian de informare, anchetă și comentarii

marți 17 septembrie, 2019

Lorena Nicolăiță, administratorul special al societății de termoficare din Craiova continua discuția privind situația datoriilor pe care asociațiile de proprietari din Bănie le au față de principalul furnizor de agent termic al orașului : „Din vara trecută de când a intrat în vigoare noua lege a asociațiilor, această lege a obligat asociațiile de proprietari să-și înființeze un singur cont bancar.

Această imagine are atributul alt gol; numele fișierului este 69768187_2445837908845818_8786673566222385152_n.jpg

Noi, având foarte multe dosare de executare la momentul apariției legii, automat s-a pus proprire pe acest cont și am mai recuperat banii din aceste dosare de executare. Adică am mai închis dosare de executare odată cu apariția acestei legi. Asta nu înseamnă că s-a schimbat problema noastră cu recuperarea datoriilor din dosarele de executare, dar mă bucură faptul că am mai reușit să închidem dosare vechi de executare, tocmai pentru că se lucrează cu un singur cont. Au fost blocate conturile și Termo a reușit să-și recupereze datoriile. Din păcate, rău-platnici există. Sunt și asociații cărora vreau să le mulțumesc pentru colaborarea pe care o avem, fac plăți și în avans, dar sunt și asociații care rămân în topul celor mai rău-platnice: 14 din „1 Mai”, 7 Valea Roșie, 4 Mareșal Ioan Antonescu. Sunt asociații care nu vor deloc să coboare de pe podiumul datornicilor. Noi am făcut toate demersurile, și se fac în continuare toate demersurile, cu ajutorul primăriei, cu administratorul judiciar, pentru a ne recupera într-un fel datoriile. Până la urmă tot executările silite sunt soluția, sunt pârghia legală de a ne recupera datoriile pe care le avem de încasat de la asociații. Merge greu și cu executările, dar v-am spus că am avut dosare de executare închise efectiv, cu datorii vechi, de la nivelul anului 2008. Din păcate, trebuie să spun că datoriile noastre istorice față de CEO încă există și este foarte greu să le stingem.

Această imagine are atributul alt gol; numele fișierului este 71151848_736065543488709_1802551912470413312_n.jpg

Noi am încercat, pe cât posibil, să mergem la zi cu facturile curente, să nu intre în perioada de penslități. Se mai întâmplă și acest lucru pentru că, pe timp de vară, încasările sunt foarte scăzute. Și atunci încercăm să fim în grafic cu datoriile curente. Dar, cu siguranță, locatarii nu vor avea de suferit în noul sezon de încălzire. Să sperăm că totul o să fie bine”. Referitor la avariile apărute la conductele de furnizare, administratorul Lorena Nicolăiță  spunea: „Cum s-a văzut și anul trecut, pot apărea avarii, că sunt la nivel de Termo, la nivel de CEO, sunt chestiuni inevitabile pe care încercăm să le remediem pe cât posibil ca oamenii să nu aibă de suferit. Ne dorim să le oferim un serviciu de calitate. Nu mă pot pronunța foarte mult în numele celor de la CEO, dar vreau să cred că nu se va lua vreodată vreo decizie de a opri căldura în tot orașul, în plină iarnă, având în vedere că sunt datorii foarte mari. Dar am menținut o relație bună și primăria ne ajută”. Cât privește problema debranșărilor proprietarilor de la rețeaua centralizată de furnizare, aceeași sursă declară: Debranșările sunt un subiect sensibil, dacă pot să-l numesc așa.   

„De la începutul anului și până în prezent, s-au depus aproximativ 1.400 de cereri. Nu este un număr mai mare ca în anii trecuți, dar există aceste cereri de debranșare. În momentul în care cererile sunt depuse și nu îndeplinesc condițiile cumulative impuse de lege primesc din partea Termo un aviz nefavorabil.

Le explicăm exact, în răspuns, pe text de lege, că nu se poate aviza debranșarea. Asta nu înseamnă că persoanele respective nu au centrala montată sau nu s-au debranșat de la sistemul centralizat. Primesc acordul de la asociațiile de proprietari, poate alții nici nu primesc acordul, dar merg mai departe și se debranșează… noi încercăm, pe cât posibil, să avem o situație cât mai reală în ceea ce privește aceste debranșări. Noi vă dăm acum un număr de cereri pe care le-au depus locatari, iar unele au fost în afara zonei unitare și au primit un aviz favorabil. Primăria Craiova ne-a sprijinit și ne va achiziționa 1.000 de contori pe care îi vom monta la blocuri, atât pe încălzire, cât și pe apă caldă. Este un deficit în ceea ce privește contorizarea și se vor monta la blocuri, în punctele termice. Contorii vor fi performanți, cu citire de la distanță. Este un început. S-au făcut investiții minore, făcute de noi acolo unde lucrurile au fost destul de grave și pentru a evita orice avarie pentru următorul sezon de încălzire. Însă primăria demarează un proiect – suntem la nivel de documentație – pentru accesarea unor fonduri guvernamentale care să ajute la modernizarea și îmbunătățirea rețelelor termice a unor puncte termice din Valea Roșie. Nu întâmplător s-a ales această zonă, o primă condiție impusă a fost gradul de debranșare cel mai scăzut și gradul de avarii să fie cel mai ridicat, și așa s-au stabilit cele două puncte termice. Este adevărat, suntem în desfășurare, dar este un început și în această privință” concluzionează Lorena Nicolăiță, administratorul special al societății de termoficare din Craiova

C.P.





Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.