Fondat: 2015, Ion Cilica-Deaconu

ISSN: 2458-097X

ISSN-L: 2458-097X

Cotidian de informare, anchetă și comentarii

joi 8 august, 2019

Consilierii municipali s-au întrunit, ieri, într-o ședință extraordinară care a avut pe ordinea de azi finanțarea autobuzelor electrice, tramvaielor și a depoului din Calea Severinului pe care municipalitatea trebuie să-l modernizeze la pachet cu primirea tramvaielor noi.

Această imagine are atributul alt gol; numele fișierului este 67916030_358028465134569_8995787788628525056_n-1.jpg

Proiectele au fost votate în unanimitate de aleșii locali, însă liberalii nu au pierdut ocazia să le reproșeze reprezentanților municipalității că termenul de așteptare efectivă a mijloacelor de transport în comun este, totuși, unul destul de mare. Consilierul PNL, Flavius Sirop, a menționat că opoziția va vota aceste proiecte, dar că ar fi de preferat să se depășească stadiul de proiecte pe hârtie, pentru ca municipiul să beneficieze propriu-zis de autobuze și tramvaie. „Apreciem proiectele și le vom vota, singurul regret este că, de când sunt în acest consiliu local, cred că am votat la autobuze și tramvaie de le-am pierdut șirul și prea puține am văzut pe străzile Craiovei. Aș vrea să văd, în orizontul de timp apropiat, că putem, într-adevăr, să ieșim din zona SF-uri și PT-uri pe hârtie (n.r. studii de fezabilitate și proiecte tehnice) și să le vedem în trafic, în sprijinul cetățenilor. Am impresia că este o administrație ultra-birocrată și se depășește cu foarte mare greutate această fază”, a comentat liberalul. Primarul Craiovei, Mihail Genoiu, a precizat că toate mijloacele de transport în comun vor sosi și se vor regăsi, cu siguranță, în trafic. Toate proiectele supuse votului consilierilor – proiectul de finanțare a celor 17 tramvaie, finanțarea celor 16 autobuze electrice și modernizarea depoului de tramvaie – au trecut prin verificări și vor intra în proceduri rapide de achiziție, a mai spus edilul.

Această imagine are atributul alt gol; numele fișierului este 67708928_1351337565023786_6138442687658852352_n-1024x682.jpg

”Aceste proiecte pe care le supunem votului dumneavoastră, sunt aprobate, sunt trecute prin toate verificări de către Agenția de Dezvoltare Regională Sud-Vest Oltenia  și, în paralel, de Direcția de Proiecte Europene, care a lucrat la caietul de sarcini. Ele vor intra rapid în procedură de achiziție a proiectării”, a declarat Genoiu referindu-se la cele trei proiecte de hotărâre. Achiziția celor 16 autobuze electrice este cea mai avansată dintre toate. Potrivit autorităților, licitația pentru cumpărarea mijloacelor de transport se află deja în derulare, termenul fiind prelungit până la data de 10 septembrie. „Caietul de sarcini este urcat în SEAP. A fost o solicitare a celor interesați ca termenul de depunere a oferetelor să fie prelungit. A fost prelungit undeva până la începutul lunii septembrie, 10 septembrie, momentul când vom ști dacă avem firme care au depus oferte”, a dezvăluit edilul-șef al Craiovei. Autoritățile spun că, din informațiile pe care le-au primit de la Ministerul Dezvoltării, nu au fost până acum situații în care să nu se facă oferte pentru autobuzele electrice, aceste mijloace de transport regăsindu-se în ofertele firmelor. Reprezentanții primăriei spun că există doar un tip de autobuz electric – cel cu o lungime de 10 metri – care nu prea are constructor și care are ar reprezenta o problemă. „Dar noi nu avem așa ceva, noi vrem autobuze de 11 și de 12 metri lungime și sperăm să avem ofertanți.

Această imagine are atributul alt gol; numele fișierului este 67942868_490265268430107_5699468790597681152_n-1.jpg

Asta ar însemna că la începutul anului viitor să avem și autobuze electrice”, avansează autoritățile termenul când vor sosi primele mijloace de transport în comun electrice. În proiectul cu cele 16 autobuze electrice sunt prinse și reabilitările a cinci intersecții și a căi de rulare a acestor autobuze, pe anumite trasee. Autoritățile au explicat că și, în acest caz, finanțarea va fi asigurată tot din fonduri europene, în cadrul aceluiași proiect, pentru a exista certitudinea că autobuzele noi vor beneficia de toate condițiile în trafic astfel ca fondurile cheltuite pentru achiziție să nu se risipească. „Autobuzul nu se cumpără numai de dragul de a cumpăra un autobuz, ci efectiv de a facilita acest transport cu autobuzul și a crea mijlocul de transport cu autobuzul ca și cel mai comod și mai rapid mijloc de transport. În acest scop, trebuie făcute și modificări ale traseelor respective. De asta se ajunge la o astfel de situație”, a explicat edilul-șef al Craiovei. Întreaga finanțare pentru cele 16 autobuze și pentru reabilitarea traseelor și a celor cinci intersecții – care au fost alese de municipalitate – este de 76 milioane de lei. În raport se spune că, prin dezvoltarea unui sistem de transport public de călători atractiv și eficient, se pot asigura condițiile pentru realizarea „unui transfer sustenabil al unei părţi din cota modală a transportului privat cu autoturisme (în creştere în România), către transportul public şi modurile nemotorizate, respectiv către utilizarea bicicletei ca mijloc de deplasare şi mersul pe jos”. Autoritățile speră că, în acest mod, se pot diminua semnificativ traficul rutier cu autoturisme și emisiile de echivalent dioxid de carbon din transport în municipiile reşedinţă de judeţ. 

C.P.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.