Fondat: 2015, Ion Cilica-Deaconu

ISSN: 2458-097X

ISSN-L: 2458-097X

Cotidian de informare, anchetă și comentarii

marți 14 august, 2018

 Reprezentanţii GFR (Grup Feroviar Român), care cercetează accidentul feroviar ce a avut loc duminică, între stațiile CF Malu Mare și Banu Mărăcine, pe Viaductul Cârcea, au descoperit că mecanicul locomotivei a consumat alcool chiar în timpul serviciului. Deraierea trenului ce aparţine GFR a provocat mari probleme circulaţiei trenurilor CFR, iar biodieselul din vagoane s-a scurs în pârâul din zonă şi în sol. Ieri, mai multe echipe ale CFR au intervenit în zona respectivă pentru a repara segmentul de cale ferată afectat şi pentru a putea da drumul circulaţiei feroviare. Accidentul feroviar care a avut loc duminică, pe Viaductul Cârcea, și care a fost provocat de mecanicul de locomotivă, un bărbat de 50 de ani, din Dâmboviţa, aflat sub influenţa alcoolului, a creat mari probleme. Potrivit Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, evenimentul a avut loc după ce mecanicul de locomotivă a intrat pe culoarea roşie a semaforului pe firul I de circulaţie, care este închis pentru reabilitare. Pe viaductul de la Cârcea, podul s-a prăbuşit, iar șase vagoane au deraiat. Surse din cadrul CFR spun că mecanicul a avut comandă de intrare în staţia Malu Mare, la linia doi a firului I. „La intrare avea semnalul galben de presemnalizare pentru micşorarea vitezei, iar apoi avea semnal roşu la ieşire. Trebuia să oprească în halta Malu Mare, la linia 2, şi să aştepte să treacă două trenuri care erau de rang superior. Din cercetări reiese că la semnalul galben mecanicul a micşorat viteza, însă când trebuia să oprească, la semnalul roşu, a mărit viteza“. Mai mult decât atât, cei care anchetează cazul au descoperit că mecanicul a consumat alcool chiar în locomotivă, în timp ce o conducea. „Cercetările preliminare interne ale companiei au arătat că mecanicul de locomotivă, care a fost în stare normală la intrarea în serviciu, pe parcurs, cu ocazia unei opriri a trenului, a cumpărat şi ulterior a consumat băuturi alcoolice. Acest comportament reprezintă o încălcare majoră a regulamentelor în vigoare şi a procedurilor companiei“, au precizat reprezentanţii GFR, firma căruia îi aparţine trenul deraiat. Mai multe echipe de intervenţie de la CFR, poliţie, Garda de Mediu şi de la ABA Jiu au muncit ore în şir pentru a remedia situaţia. Mărfarul era încărcat cu biodiesel, iar toate cele şase vagoane care au deraiat s-au vărsat, o cantitate mare de carburant ajungând în pârâul care traversează zona respectivă, precum şi în sol. „O echipă a Gărzii de Mediu monitorizează parcursul pârâului pentru a vedea gradul de poluare. Firma căreia îi aparţine trenul, adică GFR, a contractat o firmă care se ocupă special de recuperarea biodieselului vărsat. Ei fac gropi unde se strânge combustibilul care curge, apoi îl încarcă în autocisterne. E o intervenţie greoaie pentru că mereu există posibilitatea de noi scurgeri. Vom vedea ce cantitate de carburant a mai rămas în vagoanele căzute în râpă, apoi vom cere să vedem ce cantitate iniţială a fost în acestea, pentru a ne da seama cât biodiesel s-a scurs în pârâu şi în sol. El poate fi destul de periculos pentru mediu. Dacă vor exista prejudicii de mediu, atunci vom lua măsurile legale care se impun. Dar, deocamdată, poluarea este izolată, iar ABA Jiu şi firma angajată de GFR lucrează din greu pentru scăderea cantităţii de poluare“, a declarat Gheorghe Călinoiu, comisarul-șef al Gărzii de Mediu Dolj.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     C.P.





Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.