Fondat: 2015, Ion Cilica-Deaconu

ISSN: 2458-097X

ISSN-L: 2458-097X

Cotidian de informare, anchetă și comentarii

sâmbătă 20 ianuarie, 2018

Consiliul Județean Mehedinți a depus trei cereri de finanțare pe axa Programului Operațional Regional dedicată strategiei Dunării. Aşadar trei sectoare de drum judeţean vor fi asfalatate. Două dintre cerererile depuse au fost deja evaluate, iar în scurt timp urmează semnarea proiectelor în vederea demarării lucrărilor.

,,Am depus cu aproximativ două luni în urmă două cereri de finanțare pe strategia Dunării pentru obținerea de fonduri europene pentru două drumuri județene care au fost deja evaluate și în scurt timp urmează semnarea contractelor. Este vorba despre modernizarea sectorului de drum care traversează Ilovița-Bahna-Cireșu-Podeni-Balta precum și despre modernizarea drumului Malovăț-Marga. Recent am depus și o a treia cerere de finanțare pentru modernizarea unui alt drum județean – un sector deosebit de important din punctul nostru de vedere din mai multe considerente. În primul rând este vorba despre un sector de drum care nu a fost niciodată asfaltat, iar de la bugetul consiliului județean ne-ar fi fost imposibil să reușim asfaltarea sa. Pe de altă parte, este extrem de important și în contextul în care, tronsonul de drum duce și către aerodromul Drobeta unde se organizează anual un eveniment aviatic de talie internațională, eveniment la care consiliul județean este partener tradițional. Cererea de finanțare are o valoare de aproximativ 48 milioane lei și vizează asfaltarea unui tronson de drum în lungime de 19 kilometri. Modernizarea începe din Balota și ajunge până în localitățile Izvorălu și Plopi, acolo unde se intersectează cu drumul strategic”, a declarat Aladin Georgescu, Președintele Consiliului Județean Mehedinți. Sectorul de drum care urmează să fie asfaltat și care se află între Ilovița și Balta are o lungime de aproximativ 38 de kilometri, iar cel care vizează asflatarea pe sectorul Malovăț – Marga are o lungime de aproximativ 22 kilometri. Niciunul dintre cele trei drumuri nu este asfaltat, sau dacă este asflatat este plin de gropi. Investiţiile în modernizarea şi reabilitarea infrastructurii de transport  vor determina o serie de avantaje economice, precum: – modernizarea şi dezvoltarea rețelei județene de transport în conformitate cu principiile dezvoltării durabile; – dezvoltarea socio – economica a zonelor tranzitate de drumul județean; – reducerea costurilor de exploatare a vehiculelor;  – viteza de parcurs sporită, deci o reducere a timpilor de parcurs şi a pierderilor aferente acestuia; – crearea unei variante viabile de transport rutier, atât pentru traficul local cât şi pentru traficul de tranzit, cu beneficiu direct asupra agenților economici locali şi la nivel județean; – conectarea localităților traversate la rețeaua rutieră națională şi europeană.

M.B.





Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.